مسقطی

 

حلوا مسقطی

 

حلوا مسقطی، نوعی شیرینی بسیار خوشمزه و مقوّی است که از ترکیب شکر، نشاسته، روغن، گلاب، زعفران، هل و خلال پسته و بادام ساخته می‌شود. قریب به ۱۵۰ سال است که این حلوا در ایران تولید می شود.

 

خواص حلوا مسقطی

حلوا مسقطی، سرشار از انواع پروتئین ها، کربوهیدراتها و مواد معدنی و برخی ویتامینها می باشد و به علت دارا بودن زعفران خاصیت آرام بخشی و تقویت حافظه دارد.

پسته به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 6، امگا 9 و امگا 3 تاثیر خوبی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و مصرف غذاهایی که در آنها پسته وجود دارد یا گنجاندن پسته در وعده غذایی یا میان‌وعده، می‌تواند بخش زیادی از انرژیهای مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کرده و احساس گرسنگی را در طول روز به حداقل ممکن می‌رساند.

نشاسته به تدریج هضم و وارد جریان گردش خون می‌شود، لذا با مصرف خوراکیهای نشاسته‌ای مثل مسقطی، ترشح انسولین با تاخیر بیشتری در جریان گردش خون اتفاق می‌افتد و به این ترتیب قند خون پس از مصرف مسقطی افت نمی‌کند.

 

فواید و مضرات حلوا مسقطی

حلوا مسقطی، طبعی گرم دارد و از آنجا که در فرمولاسیون آن نشاسته، روغن، انواع مغزهای خوراکی، زعفران، گلاب و هل استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارد و با خوردن آن کالری زیادی در بدن ایجاد می شود.

 

برخی نمونه بسته بندی حلوا مسقطی:

به ترتیب از بالا به پائین با عنوان، مسقطی ترکیبی، آجیلی، لقمه و کاسه عرضه می شوند.

 

 

    

 


  فرم سفارش محصول
کدمحصول:
عنوان محصول:
نام و نام خانوادگی:
ایمیل:
تلفن:
میزان درخواست:
توضیحات:
  
  ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.