بهترین سرمایه گذاری در همه زمانها ؛ راه اندازی کسب و کار

مقالات  >  بهترین سرمایه گذاری در همه زمانها ؛ راه اندازی کسب و کار
شنبه 20 آبان 1402 57 : 9 تعداد بازدید ها : 959 کد خبر : 35
0

بهترین سرمایه گذاری آن است که شما خودتان با کسب دانش و استفاده از تجربه و مشاوره افراد متخصص، سرمایه تان را مدیریت کرده و از آن بهره برداری کنید.

 

در این مطلب چه مواردی آمده است:

  1. چرا سرمایه گذاری می کنیم؟
  2. چگونه سرمایه گذاری کنیم؟
  3. بهترین روش سرمایه گذاری
  4. اصول اساسی در سرمایه گذاری
  5. ایده کسب و کار و ارزیابی آن
  6. طرح توجیهی کسب و کار و مزیتها و کاربردهای آن

 

سرمایه دارید و به دنبال بهترین راه های سرمایه گذاری هستید؟

ایده های مختلفی برای سرمایه گذاری در کاری جدید به ذهنتان می رسد اما با هرکسی راجع به آن ها صحبت می کنید شما را از اجرای ایده تان منصرف می کنند چون در ایران سرمایه گذاری در ملک مانند زمین و مسکن، طلا و سکه، دلار و سایر ارزها، خودرو و حتی سپرده گذاری در بانک بی دغدغه سود بیشتر و سریع تری از راه اندازی کسب و کار می دهد.

بله درست است، در سالهای گذشته و در برهه های زمانی مختلف به دلیل تورم های افسار گسیخته و اقتصاد بیمار، افزایش قیمت های غیر قابل پیش بینی اتفاق ها افتاده و اگر شرایط بر همین منوال باشد باز هم در آینده تکرار می شود و ما از سرمایه گذاری کم ریسک خود در موارد بالا سود کلانی می بریم و به خود بابت هوش مالی که داریم افتخار می کنیم.

 

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا سرمایه گذاری می کنیم؟

 

هدف بیشتر ما ایرانی ها از سرمایه گذاری، در ابتدا حفظ ارزش پول و سپس افزایش ثروت است.

در وهله اول ما ایرانی ها مجبور به سرمایه گذاری پولمان هستیم تا ارزش آن در مقابل این همه تورم و افزایش قیمت های روزانه کم نشده و بتوانیم سطح زندگی خود را حفظ کنیم.

 در وهله دوم ثروتی که ثمره دسترنج خودمان و نسل های پیش از ما است را نه تنها حفظ و نگهداری کنیم بلکه تا حد معقولی افزایش داده و میراثی ماندگار برای نسل های بعد به ارمغان بگذاریم.

 

investing

 

بعد از بحث چرایی سرمایه گذاری، چگونگی سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

سرمایه گذاری سودآور و کسب درآمد همیشه اینگونه هست که به فرد انرژی مثبت و دلیری مضاعف برای ادامه مسیر می دهد؛ درحالیکه نیاز هست این شجاعت به خوبی مدیریت شود و از گرفتن تصمیمات عجولانه و پر ریسک پرهیز کنیم.

پس مراقب هیجانات و موقعیت های پر سود غیرمنطقی مثل بورس سال99 و سهم های پرسود شرکتهای بدون ارزش بنیادی یا صندوق های پس انداز با سودهای بالا که به ناگهان اعلام ورشکستگی کرده و جمع شدند یا شرکت های ساختمانی با وعده و وعید بسیار برای پیش فروش واحدهای آپارتمانی که یک شبه جمع می شوند و اثری از آنها نمی ماند باشیم.

 

investment

 

قدم به قدم و متناسب با سرمایه ای که داریم سرمایه گذاری کنیم و صبورانه رشد کنیم نه عجولانه .

چراکه سبک زندگی، نحوه کار کردن، نوع تفریحات و مراودات و در نهایت شخصیت افراد، متناسب با تغییر میزان دارایی و سرمایه، تغییر می کند و ما می بایست به نسخه بهتری از خودمان تبدیل شویم و مهربان تر و سخاوتمندتر از قبل عمل کنیم و مشاور خوبی برای کسانی که در جایگاه قبلی ما بودند باشیم.

دو نکته را همین جا جمع بندی می کنیم:

  1. به دنبال بالاترین سود در کوتاه مدت نیستیم.
  2. ما به دنبال مناسب ترین روش سرمایه گذاری در بلندمدت هستیم.

 

حال به سراغ مرحله بعد که همان انتخاب روش سرمایه گذاری است می رویم و به سوال چگونه سرمایه گذاری موفقی داشته باشیم پاسخ می دهیم.

 

business

 

بهترین روش سرمایه گذاری آن است که سرمایه را در استخدام خودمان درآوریم؛ چگونه؟

 

با اجرایی کردن ایده هایمان در زمینه راه اندازی کسب و کار شخصی

 

در این قسمت با نگاهی جدید و هوشمندانه تر، سرمایه گذاری روی اجرایی کردن ایده های راه اندازی یا خرید کسب و کار را بررسی می کنیم.

کسب و کار می تواند فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی، واحد تولیدی در اندازه کارگاهی یا کارخانه و انواع شرکت های خدماتی و استارتاپی باشد.

هر کسب و کاری در اولین قدم شکل گیری می بایست تحت نامی مشخص ثبت شده و مجوزهای لازم برای فعالیت را بگیرد.

لوگو و برند انتخابی ثبت شود، تمامی این مراحل باعث اعتباردهی به کسب و کار و در نهایت ایجاد ارزشی به نام سرقفلی می کند.

 

یک کسب و کار موفق نه تنها سودده خواهد بود بلکه به ازاء هر سال که از عمر آن می گذرد به ارزش ناملموس سرقفلی آن افزوده می شود و قطعاً افرادی که می گویند خواباندن سرمایه به صرفه هست این مورد را دست کم می گیرند.

فروشگاه اینترنتی فعال هم بدون توجه به سرمایه اولیه ای که صرف آن شده است، ارزش گذاری می شود.

یک واحد تولیدی از قبیل کارگاه یا کارخانه هم حتی اگر در فضای اجاره ای باشد، برند ارزشمند، ماشین آلات و دستگاه هایی دارد که به نرخ روز ارزش گذاری می شوند.

درحقیقت با سرمایه گذاری در کسب و کار، مجموعه ای از انواع سرمایه های ملموس و ناملموس را خواهیم داشت.

مثلاً یک شرکت خدماتی، مشتریان ارزشمندی دارد که می توان اطلاعات آنها را به شرکت های همکار یا رقیب فروخت.

همچنین رزومه و سابقه کار شرکت، مستندات و نحوه انجام پروژه ها و بطور کلی تجربه های شرکت بسیار ارزشمند و قابل قیمت گذاری هست.

و نکته دیگر اعتباری هست که شخص در طی راه اندازی یک کسب و کار موفق به دست می آورد و در حقیقت برند شخصی خود را می سازد که می تواند بسیار درآمدزا باشد.

درآمدزایی از طریق برند شخصی راههای بسیار بسیار متنوعی دارد؛ بدین گونه که فرد تجربه های خود را در مسیر رسیدن به موفقیت در اختیار دیگران قرار می دهد حال این انتقال تجربیات می تواند در قالب مشاوره خصوصی، برگزاری دوره آموزشی، انتشار کتاب و ... باشد.

هر کسب و کاری تا هر زمانی که مؤسس برنامه ریزی کند حیات خواهد داشت و وابسته به شخص مؤسس نیست و حتی فعالیت یک کسب و کار تا چند نسل بعد هم می تواند تداوم یابد و نه تنها این بزرگترین و هوشمندانه ترین سرمایه گذاری برای نسل های بعدمان هست بلکه از این طریق نام مؤسس هم به نیکی زنده می ماند.

شاید فکر کنید این مواردی که تا الان مطرح شد، در جای خود خیلی عالی هست ولی یک کسب و کار تا به موفقیت برسد، سختی ها و مراحل مختلفی رو باید پشت سر بگذارد و ریسک زیادی هم دارد در حالیکه خواباندن سرمایه در ملک و غیره این ریسک و سختی ها را ندارد.

پاسخ این هست که به قول معروف همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذاریم و به تدریج سرمایه ها را وارد کسب و کار کنیم و پله ها را یکی یکی و محکم طی می کنیم، چون هر پله شالوده پله بعدی هست.

 

businessman

 

یک نکته طلایی که هم اثر مادی هم آثار غیرمادی بسیاری دارد:

وقتی شرکت داشته باشید خیلی از موارد هزینه های شخصی را هم می توانید در قالب هزینه های شرکت ثبت کرده و در مبلغ مالیات پرداختی صرفه جویی کنید و سود بیشتری ببرید؛ مثل چی؟

مثل هزینه های رستوران و سفر که تحت عنوان پذیرایی جلسات کاری و هزینه های مأموریت تا هزینه های جزیی تر مثل هزینه تاکسی، بنزین و تعمیرات خودرو شخصی که به عنوان ایاب و ذهاب در سیستم حسابداری ثبت می شوند.

همچنین می توانید برای حضور در نمایشگاه های خارجی از شرکت شهرک های صنعتی یارانه گرفته و تا 50% هزینه هایتان را با ارائه فاکتور از آن سازمان به صورت نقدی دریافت کنید؛ هم سفر خارجی رفتید هم گردش و بازدید از کشور جدید

از سوی دیگر وقتی شرکت دارید و فعالیت تجاری مستقل انجام می دهید، همیشه و در همه حال ذهنتان درگیر کسب و کارتان و بهینه سازی آن است و نگاهتان به دنیا و هر چیزی که می بینید تغییر می کند و از زاویه دیدی جدید و متفاوت از قبل دنیا را تماشا می کنید.

دیگر ذهنتان درگیر حواشی زندگی نمی شود و حرفها و اعمال دیگران آنچنان اهمیتی برایتان ندارد و به اینگونه مسائل بی توجه می شوید چون جریان افکار شما حول توسعه کسب و کارتان و خلق و پرورش ایده های تازه در گردش هست.

این نکته ای که گفتم واقعاً طلایی هست و اگر شخصی توانمند هستید که بیشتر درگیر روزمرگی های زندگی شده و روز به روز شوق و اشتیاقتان برای فعالیت ها و حضور در جمع های تکراری کمتر می شود و مثل سابق لذتی نمی برید، لطفاً خیلی جدی به این مورد فکر کنید چراکه راهکاری بسیار عالی برای برون رفت از شرایط فعلی شما می باشد.

 

اصول اساسی در سرمایه‌گذاری

در کتاب سرمایه گذار هوشمند نوشته بنجامین گراهام موارد زیر به عنوان اصول اساسی در سرمایه گذاری ذکر شده است:

  1. کسب‌وکاری را که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید به خوبی بشناسید.
  2. بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند. (رقبا و کسانی که در آن زمینه فعالیت می کنند را شناسایی کنید)
  3. برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید.
  4. به عقلانیت خودتان اعتماد داشته باشید.
  5. سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان.
  6. همیشه با یک حاشیه‌ امنیت سرمایه‌گذاری کنید.

 

حتی اگر قدرت ریسک پذیری ما بسیار پایین هست می توانیم از یک وب سایت شروع کنیم که به سرمایه اولیه بسیار کمی نیاز دارد و از طریق آن خدمات و یا محصول مورد نظرمان را معرفی کرده و فعالیت خود را آغاز می کنیم و به تدریج توسعه می دهیم.

فکر کنم با این صحبت ها موانع ذهنی شما تا حدود زیادی برطرف شده باشد، برای مطرح کردن دیگر دغدغه های خود با شماره 09173399526 تماس بگیرید و با همفکری هم راهکاری برای آنها پیدا می کنیم.

 

الان می رسیم به مرحله ایده کسب و کار

ایده های شما هر تعداد که باشند، ما آنها را ارزیابی کرده و کمک می کنیم که بهترین ایده را انتخاب کنید.

ممکن است همه ایده های شما جذاب و از نظر مالی توجیه پذیر باشند، در این صورت آنها را رتبه بندی می کنیم.

ممکن هم هست که هیچ کدام از ایده های شما از نظر مالی جذاب نباشند و در این حالت ما راهکارهایی ارائه می دهیم که با انجام یکسری تغییرات آنها را سودده و توجیه پذیر کنیم و در صورتیکه مقدور نبود، ایده هایی در همان زمینه مد نظر شما پیشنهاد می دهیم.

 

comfar

 

طرح توجیهی ایده

 

تیم فروزان از نظر بازار، فنی و مالی ایده ها را مطالعه و ارزیابی کرده و با همکاری خودتان به تصمیم گیری می رسیم و طرح توجیهی ایده منتخب را به گونه ای که نقشه راه کاملی از ایده تا اجرا باشد، تهیه می کنیم.

ما سابقه تهیه طرح توجیهی برای ایده های سرمایه گذاری در خارج از کشور را هم داریم.

در کلیه مراحل عملیاتی کردن طرح و یا نظارت بر نحوه انجام کار و پیشرفت پروژه نیز در کنارتان هستیم و با کمک هم ایده را به بازدهی می رسانیم.

 

مزیت های طرح توجیهی

در این مطالعات رقبا را شناسایی کرده، نحوه فعالیت آنها، قیمتهای فروش، میزان عرضه داخل و خارج از کشور، مشتریان احتمالی و میزان تقاضا، فضای مورد نیاز، تجهیزات مورد نیاز، تعداد پرسنل و بسیاری اطلاعات دیگر جهت روشن و شفاف شدن مسیر پیش رو استخراج شده و با استفاده از نرم افزار کامفار3 که مورد تایید بانکها و ارگانهای کشور هست، محاسبات مالی و اقتصادی طرح را انجام داده و به گزارشات بسیار ارزشمندی از قبیل ترازنامه، صورت سود و زیان، نقطه سربه سر و ... جهت تحلیل های بیشتر و تخصصی تر می رسیم و همچنین شاخصهای جذابیت سرمایه گذاری بر روی ایده منتخب دقیق تر برآورد می شود.

 

کاربردهای طرح توجیهی

این گزارش برای تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری و اخذ مجوزهای مورد نیاز، تسهیلات بانکی و یا گرفتن زمین از شرکت شهرکهای صنعتی قابل استفاده است و می بایست مهر تایید که شرکتهای عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی دارند را داشته باشد.

نکته: طرح های توجیهی که به رایگان در فضای اینترنت قابل دانلود هستند مستند و قابل استفاده نیست چراکه برای هر ایده مطابق شرایط آن و با توجه به اطلاعات روز می بایست طرح توجیهی تهیه شود.

تیم فروزان گزارش طرح توجیهی با مهر تایید، تهیه کرده و کلیه خدمات پشتیبانی مورد نیاز اعم از همراهی شما در جلسات دفاع از طرح بانک ها و دیگر سازمانها یا شرکت در جلسات به نمایندگی از طرف شما، تفسیر گزارش، تهیه نامه یا تکمیل جداول برای سازمانهای مختلف و ... را انجام می دهد.

 

 

پاسخ به برخی سوالات:

 

1.سرمایه گذاری با پول کم

بهترین سرمایه گذاری با پول کم، راه اندازی کسب و کار کوچک و یا خانگی هست، با هر مبلغ پول و هر توان مالی می شود کسب و کار راه اندازی کرد.

یک ایده برای کسانی که پول خیلی خیلی کم می خواهند وارد کسب و کار کنند، تهیه پکیج های صبحانه و یا میان وعده و شام برای دانش آموزان، دانشجویان و افراد شاغل هست.

در سفری به گوانگجو چین، بسیار زنان و مردان میانسالی را دیدم که در بازارها با کمترین تجهیزات بر روی چرخی روان، غذاهای فوری اما سنتی خودشان را آماده می کردند و به صورت لقمه بدون هیچ گونه بسته بندی دست مشتری می دادند و اطرافشان به قدری افراد متقاضی حلقه زده بودند که به سختی می شد نحوه کار کردنشان را دید.

 

2.سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

اگر منظور از سرمایه گذاری مطمئن، سرمایه گذاری بدون ریسک هست که وجود ندارد اما ما انسانها زمانیکه اطلاعات و به اصطلاح وقوف کامل به شرایط داریم می توانیم با اطمینان تصمیم گیری کرده و سود کنیم

با این فرض مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری آن است که شخص ابتدا روی خودش سرمایه گذاری کرده، آموزش ببیند و با استفاده از تجربه و مشاوره افراد متخصص، سرمایه خود را مدیریت کرده و از آن بهره برداری کند.

 

3.برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

برای سرمایه گذاری در مرحله اول با هر مبلغ پولی که دارید، وارد بازار بورس شوید، چرا که هم وجه نقد هست و هم امن . املاک قدرت نقدشوندگی پایینی دارند، نگداری طلا و ارز در منزل یا حتی صندوق امانات بانکی به صلاح نیست، بانکها هم که سود بسیار کمی می دهند، بنابراین بهتر است اگر پولی به دستمان می رسد، حتی اگر آشنایی با بورس نداریم، از طریق کارگزاری ها سرمایه گذاری در بورس را آغاز کرده و سپس برای راه اندازی کسب و کار شخصی برنامه ریزی کنیم.

 

4.خلاقانه ترین روش های سرمایه گذاری با پول کم

خلاقانه ترین روش های سرمایه گذاری را از میان ایده های گاه و بی گاهی که به ذهن هر شخصی خطور می کند، می توان بیرون آورد.

ایده هایتان را دست کم نگیرید، حتماً یادداشت کنید و آنها را پرورش دهید

 

5.کار تولیدی با سرمایه کم

قدم اول قبل از اینکه هر محصولی را تولید کنید، فروش آن است.

ابتدا در صورتیکه محصول مشابه دارد، فروش محصول مشابه با کیفیتی تقریباً نزدیک به محصول خودتان را تمرین کنید و اگر هیچ محصول مشابهی ندارد، محصول جایگزین و یا حتی مکمل آن را بفروشید.

بعد از پشت سر گذاشتن چالش فروش، اگر می شود با سرمایه کم به صورت خانگی یا کارگاهی تولید را شروع می کنیم اگر سرمایه بیشتر از حد توانمان نیاز هست می توان از روش های مختلف جذب سرمایه استفاده کرد و کار را انجام داد.

 

6.چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

برای سرمایه گذاری کردن مثل هر کار دیگری، قدم اول آموزش دیدن است. این آموزش را می شود از تماشای ویدئوهای آموزشی، گوش دادن به پادکست، مطالعه کتاب یا شرکت در وبینارها شروع کرد و بعد برای سرعت دادن به روند کار، مشاوره گرفت و به افراد متخصص مراجعه کرد.

 

7.کجا سرمایه گذاری کنیم؟

اولین جا برای سرمایه گذاری، خودتان هستید و به خودتان اعتماد کنید.

امروزه منبع برای دریافت اطلاعات درست و اصولی، فراوان در دسترس همه هست و همین وجود اطلاعات و دانش باعث شده که جلوی بسیاری از اشتباهات بزرگ مثل گذشته گرفته شود پس از شکست نترسید.

 

8.اهمیت سرمایه گذاری چیست؟

چرایی سرمایه گذاری در ابتدای مطلب به طور کامل آمده است اما اهمیت سرمایه گذاری آنجا مشخص می شود که نگاهی به معنای لغوی آن بیاندازیم.

سرمایه‌گذاری به معنی اختصاص دادن پول برای چیزی با انتظار سود و منافع از آن در آینده است. به‌طور دقیق‌تر سرمایه‌گذاری تعهد پول یا سرمایه برای خرید وسایل یا دارایی‌های دیگر، به منظور به دست آوردن منافع از آن است.

از طرفی برای انجام هر کاری مثل سرمایه گذاری می بایست وقت و انرژی هم صرف شود.

و از کودکی به ما یاد داده اند که هر آنچه امروز می کاریم فردا برداشت می کنیم

پس چه خوب است که روزانه بخشی از وقت، انرژی و پول خود را برای کاری غیر از امور ضروری زندگی روزمره صرف کنیم تا منفعتی بیشتر از داشته های اولیه در آینده برداشت کنیم.

 

9.انواع روش های سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری با توجه به میزان ریسکی که تحمل می کنیم روش های مختلفی وجود دارد.

سرمایه گذاری بدون ریسک یا سرمایه گذاری مطمئن، سپرده گذاری در بانک هست که با توجه به شرایط امروز کشور ما ایران، شاید اصلاً سرمایه گذاری به حساب نیاید.

سرمایه گذاری با درجات مختلف ریسک و نقدشوندگی مثل بورس، طلا، زمین، مسکن و ... هست.

و مجموعه ای از سرمایه گذاریها با درجه ریسک قابل اندازه گیری، همان راه اندازی کسب و کار است.

 

10.سرمایه گذاری با سود روزانه

سرمایه گذاری با سود روزانه در بورس و صندوق های سرمایه گذاری بورسی به دست می آید.

ولی به طور کلی هدف از سرمایه گذاری، برداشت در آینده و برای بلندمدت هست، بنابراین با دریافت سود روزانه مغایرت دارد و البته بازدهی این نوع سرمایه گذاری بسیار کمتر از دیگر انواع سرمایه گذاری خواهد بود.

 

 

 

 

  ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.